Friday, April 8, 2011

cOuLd tHiS bE LovE?

hallooo..kite jmpn ag...arini ak nk story bnda baeekkkk pnyaa....xtau la baik ke x kan..tp ak rsa sgt bez la utk dikongsi....
ok...cerita nye cmni, pada 6 april 2011 yg lalu, ak n beberpa org kwn pegi la ke panggung percubaan U ktorg...
nk g tgk teater muzikal "could this be love"(sprt tertera pd tajuk)...smpi2 kat panggung tu, ktorg agak cuak gak sbb sgt rmi chinese...bkn cuak ape, ktorg beranggapan bhwa play tersebut in chinese..so, takut x fhm lak nt..huhu...ah, lantak laa...dah sampai dh ni...kang bt penat je klu x masuk...ktorg pon masuk laa...msa msuk, ktorg disambut baik oleh usher yg jga kaunter kat dpn tu...dgn muka yg sgt teruja, die mntk ak n kwn2 tulis nama kat kertas, then masuk dalam...
sebaik shja kami menjejakkan kaki ke dalm panggung, perrrgghhhh...punya la ramai..dah full kot....alamak aiii...
msa tu, rsa nyesal gak sbb dtg lmbt...tp, usher2 yg ade di situ sgt prihatin...mereka dgn penuh gigih nya mencari erusi utk kami2 yang lmbt nih..(bkn ktorg je..k..)...then, dapat la seat..kat tgh2 la jgak...ops, lpa nk ckp, msa ktorg smpi tu, teater dah start..ade la 15-20 minit gitu...kiranya, starting story ak terlepas dah laa....xpe, tgk je mne yg sempat nih...nnt2 fhm la kot....teater dipersembahkan dlm english..siap ade subtitle lg..dorg tunjuk kat layar...sgt bgos..hahaha...
nak dijadikan cerita, ktorg tgk la smpi abeh cerita nih...(selingan, sebenarnya, ktorg dtg nk tgk JUWITA SUWITO menyanyi..hahaha..)ok...juwita suwito ade menyanyi..msa tu babak kat kelab malam...pergh, best kot..rugi la spe x dgr....k..cerita pon abeh..sblm beredar, naik la director teater tersebut(aku rasala)..namanya Pastor Andy Yeoh...begitulah..harap maaf klu salah...ok...rupa-rupanya, die bt cerita ni berasaskan kepada cerita BIBLE (kitab suci tuk org Christian)...kira klu dlm Islam, die ni cam ustaz laa...haa...pastu, msa atas stage tu, die tazkirah la kat suma yg hadir tentang Jesus n bagai2 suma...nak x nak, ak dgr je laa....dah, aku org ISLAM kan...so, berpegang teguh la pd ajaran agama aku...bkn ape, melalui ape yg die cerita tu, sgt x tepat la...bg aku...aku tau jgak psl cerita Jesus dorg nih....sgt berlainan sekali...tp, aku xnak la bangkang time2 tuh..sbb ilmu aku pon x penuh di dada utk membantah n membetulkan die...msa tu, mmg hati aku x berenti igt kat Allah...bkn nk cerita ape, aku takut tersesat or terpercaya cakap2 die...fuhh...msa tu, Allah je yg tau..cuak siott....habeh tazkirah tuh, dibantainya pulak berdoa ramai2..adoiyai...menggelabah la beb..aku buat xtau aje...lagi pulak, pas doa2 tuh, disuruh nya tepuk tangan tuk Tuhan n Jesus dorg..wah...ape lg...lagi sekali la kami buat dont know...hahaha...
pastu...abeh cerita....tu jelaa..just nak sharing...tp mmg itu satu pengalaman bru laa....aku x penah dgr lak tazkirah@dakyah dari org christian..itu 1st time dalam idop..sgt lain perasaannya...aku xtau plak yg event ni ade kaitan ngn bible suma kan...sumpah xtau..last2 tu bru tau...huhu..ya Allah, ampunkanlah aku dan kawan2 ku...kami xtau..btol2 xtau..Alhamdulillah, Kau masih teguh kan iman kami dan pegangan kami terhadapMu..moga2 Kau kekalkan kami sebagai umatMu yang sentiasa berpegang pada ajaranMu dan meninggalkan laranganMu...amiin...

1 comment:

me said...

..hurmmm..yg k0 ge npe..??? iskh2..tp lau niat ko skadar nk tg0k gtu2 xpe kot..