Monday, December 6, 2010

keHidupAn...

disebalik gelak tawa
tersembunyi seribu duka
disebalik senyum mesra
tersimpan seribu rahsia

kala ku ketawa, orang menyangkakan aku gembira
kala ku lemparkan senyuman, orang katakan aku sentiasa mesra
kala aku terdiam seribu bahasa, tiada siapa menyapa
kala ku sendirian, tiada siapa bersama

mereka sedar akan kehadiran aku
tapi mereka terlupa akan kewujudan aku
mereka tahu aku ada di situ
tapi mereka tak tahu apa yang ku tahu

aku merasa apa yang mereka rasa
tapi mereka tak pernah rasa apa yang ku rasa
ranjau berduri jalan yang ku lalui
karpet merah adalah yang biasa mereka redahi
.......................................................................................................................................................
...seBuaH KisAh...
.......................................................................................................................................................

No comments: