Thursday, July 21, 2011

Bulan Semakin Hampir Dengan BUMI

bulan...mmg cantik waktu mlm..lebih lg masa mengambang...cantik..kadang2 kuning, kadang2 oren n kadang2 putih..bergantung pada keadaan bumi..suhu cakerawala..dari kecik lagi, aku mmg suka tgk bulan..tgk lagi...masa arwah moyang aku ade dulu, arwah selalu teman aku tengok bulan malam..kat kampung...mmg seronok..sgt2..dan sejak itu, aku mmg suka r tengok bulan..tp, aku xde niat plak nk jd ahli astronomi or angkasawan mcm Dr. Muzaffar tuh(eh,btol x nma die?)haha..aku cuma mengamati keindahan bulan tersebut...hurrmm..


berdasarkan pda tajuk entry, aku mmg sangat teruja n tertanya2...dah lama aku perhtikan bnda nih...sbnrnya, bulan semakin dekat dengan bumi..semakin hari semakin dekat..dulu, ak tgk jauh je...ade la besar duit 10sen, ratio-nye...tp skg nih, besar dah, lebih lg dr duit 50sen..mak aihh..ak cuak dah...silap2, mmg bulan nih lah yg jadi komet melanggar bumi nanti...ok...utk pengetahuan, sbnrnya, ini salah satu dari petanda kiamat...aku pernah dgr hadis, apbila bulan semakin hampir dengn bumi, imam mahadi akan muncul x lama selepas itu..then, rentetan itu berterusan sehingga berlakunya kiamat...

kalau ikutkan, ade ramalan yg ckp tahun 2012..tp, aku x mahu percaya..sbb, itu semua ketentuan Allah..siapa kite nk tentukan...yg lagi xleh blah, AS dan sekutu, dah ade keluarkan tiket penerbangan utk lari dari berlakunya kiamat..npe dorg takut???kiamat itu pasti jadi...Allah dah sebut dalam Al-Quran..kite mmg xleh lari...mne nk lari..bkn bumi saje yg musnah nt..malah, satu cakerawala..kite akan dihimpun bersama2 di padang Mahsyar...dan akan dihitung seorang demi seorang..setiap amalan kite di dunia...


aku pon takut...sbb sblm kiamat, andai kat kite masih bernyawa, kite akan berdepan dengan dajjal dan sekutunya...fitnah dajjal adalah yg paling besar dan paling dahsyat sebelum kiamat..mereka yg teguh iman dan taqwa sahaja yg mampu menahan godaan dari dajjal nih...aku xtau seteguh mna iman n taqwa aku...bru diuji sket dah hanyut...haissh..cmne lah nt kan...ak menulis disini untuk mengingtkan diri aku, dan rakan2 yg lain..ingatlah mati..berpegang teguh pada rukun iman dan Islam...semoga kite terhindar dr fitnah dajjal...setakat itu dlu utk kali ini..klu kalian mahukan kepastian, tanyalah mereka yg lebih arif..aku x berani kerana aku tidak arif dalam hal2 sebegini..aku hanya membaca dan mendengar..kemudian, sematkan di hati...mulut2 ku hanya akan menumpahkan kata2 begini bila tiba msa yg sesuai...dan apabila keyakinan ada dalam diri..insyaAllah...

No comments: