Tuesday, July 5, 2011

kIsAh sEorANg RakAn...

ak ade sorg kawan...ak kenal msa ak kat U la...tp die kolej len, fakulti pon len...haha..ak kenal sbb die penah satu kelas ngn ak tuk 1 subjek...x payah la ak gtau subjek ape..xpenting...kitorg nih, xla rapat sgt..jmpa pon tegur2 gitu je, senyum2 jerr...tp, mne leh blah kan, kwn ak nih, pompuan..comel plak tuh...xkan setiap kali jmpa ak nk senyum2 jerr...mna bleh jalan beb..hahaha...so,ak pon memulakan langkah...tegur2 la jgak dlm klass...(tu pon dah nk abeh sem..hahaha..)lantak la...yg penting dpt tegur...dpt la akaun fb die..yeah!! ak berjaya..borak2 la kat fb gak..sbb dah x jmpa dah...jarang gilerr...

selepas pd tuh, kitorg agak rapat laa..klu nmpk dr jauh tuh, dh jerit2 dh panggil...agak mesra di situ...
kwn ak nih, die periang..x lokek ngn senyuman...ak xyah la cite cantik die cne kan..mmg leh cair laa... :D
baik...sopan..pemalu la jgak...n suma yg baik2 r..ak xnmpk plak yg jahat...

nak dijadikan cerita, ade la satu event kat U ak nih..ak tlg2 la jgak...org mntk tlg kan...jumpa la die kat sna...disbbkan lma xjmpa, ak agak malu nk tegur...ak pon, bt la step2 yg perlu tuk tegur die...msa die ngah lepak2 ngn port pompuan, ak pon menggatal dtg kat dorg...ckp2...bt lawak sket,dorg gelak..haha..tp, ak tgk die x gelak..senyum SIKIT JERRR..aik???kenapa????
ak dah cuak..terus JEMM otak aku...abeh lawak suma..ayat pon xde dah...tertanya gak ak..npe nih..urmm,ok..xpe...ak try cara len...ak pon blah dr situ...
kali nih, ak usha plak dr jauh...ak pantau jerr...nak tgk...sepanjang pemantauan tuh, mmg die x senyum...org2 yg dtg tanya2 die pon, die layan gitu jerr..die senyum SIKIT JERRR..haish..pelik nih..xpenah lak ak tgk die camtuh...ak pon beranikan diri, ak pegi lagi kat die,kali ni die berdua jerr...

aku : hye..
kwn die : hye...lma x jmpa kan??(kwn die bru smpi,kwn ak jgak)..
(die bisu..senyum sinis..)
aku : a'ah..ssh dah nk jmpa...len klas dah kan...
(sambil ak jeling kat die)
kwn die tiba blah, nk laya org..die stay..
aku sambung...: mne IS (bkn nama sebenar)?
die : (simple) kat kolej
aku : npe die x join korg?
die : (simple) die malas
aku : oh..(pastu ak g cari kerja len sambil blah ngn sopan)

ak x puas hati..ni mst ade yg x kena..something wrong somewhere...
so, ak biarkan je hari tuh berlalu...
msa event dah abeh, kitorg nih sukarelawan, g la tlg2..kemas2...ak cari die, area mne die kemas...
yeah, dah nmpk, die sorg2..bt keja...mmg pelik...muka serius gilerrr...xpe, ak berani...ak pergi jgk...
lalu seraya berkata ;

aku : sorg je bt keje?
die : (senyum,angguk)
aku : ...(sambil2 kemas)...npe cam xde m0od?
(die tgk ak ngn mata bulat die tuh, gulp! cuak plak, ak sabar je tggu jwpn sambil bt muka x bersalah..tp die x jawab, ak tanya lagi..)
aku : sakit ke?
die : (buat muka geram, sambil angguk)
aku : oh, sakit ke...senyap gilerr...sampai xleh ckp plak..sakit ape tuh??demam??
die : (geleng kepala)
aku : dah tu, sakit ape?cecite2..(dgn gaya Awie hantu kak limah)
die : (dgn slow die ckp)..ulser...kat mulut..
aku : ha??hahahahahaha..(berdekah ak gelak)..xkan sampai xleh cakap..teruk sgt ke ulser tuh??setakat sebiji ulser x terok kowt...
die : (jeling aku)..banyak kot..ade 5,6 biji ulser dlm mulut nih...
aku : (terbeliak)peerrggghhhh..banyak la siot..ade ubat x??(ak kena satu pon dah sakit cam cilake,die ade 5,6..cne la rasanya)
die : (angguk je, sambil pegang mulut..maybe sakit sbb ckp ngn ak)

lalu, ak pon ckp sorry kat die...sambil gelak, ak blah..die senyum jelaa...hahaha...
barulah ak tau sbb pe die senyap satu hari tuh....THE END...

2 comments:

Abu Bakar Bin Hamdan said...

hahah,,,igt cinta pndg pertama ke ape
:)

usery said...

haha..xla sgt...:p